THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Kita harus yakin bahawa apa yang ditentukan oleh Allah buat kita, itulah yang terbaik.

FOLLOWERS

2011/07/07

BUBUR JAGUNG

Semalam suami pergi pasar malam...balik2 jer tenguk tangan dia penuh, selain roti john, nasi tomata (hari khamis - ada pasar mlm mmng akak tk masak)...tenguk ada 5 biji jagung muda. Anak2 pun apa lagi minta di buat kan bubur jagung.
Rsepi akak simple jer...paling mudah...

5 biji jagung muda
1 tin jagung manis
5 sudu besar Gula
sedikit gula melaka
secawan santan dan
sedikit garam dan daun pandan

senang je masak bubur jagung ni...akak rasa semua org pun tahu sgt2...jagung dlm tin tu mengenakkan lagi bubur jagung ...mmng sedap...

2 comments:

Kakcik berkata...

bubur jagug orang Perakkaler putih.Aku suka cam ko puye ni...cun melecun weiii!!!

anna naim berkata...

kak cik, aku letak jagung dalam tin tu campur jagung segar...berkrim skit yang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuff

Do'a ku


isLAM Pictures, Images and Photos
Assalamuallaikum
Semuga Barokkah

ALLAH-Muhammad (PBUH) Pictures, Images and PhotosALLAH-Muhammad (PBUH) Pictures, Images and Photos
~Simply Little~ True Love
ALLAH-Muhammad (PBUH) Pictures, Images and PhotosALLAH-Muhammad (PBUH) Pictures, Images and Photos

4 Kul


 
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket